Fronter - tips & orientering

Fronter - tips & orientering

Af Bruno Rosendahl, 2013-09-24 21:03

I forbindelse med flere forespørgsler omkring brugen af Fronter har jeg pillet et par ud som sikkert er af almen interesse:

Fronter kører meget stabilt - i et samspil med den opdaterede pc ...i den anden ende!

  • Hvis der er problemer, skyldes det meget ofte at den pc man sidder ved ikke er opdateret / vedligeholdt - se mere.
  • Er der problemer med afleveringsmapper sig det til underviseren - så kigger vi sammen på det!
  • Problemer med brug af Fronter hjemmefra er ikke et VUC problem af flere grunde- se mere.
  • Men alligevel en tilføjelse til det:
  • mange aner ikke hvad en opdateret pc er, på trods af at ca. 3/4 af alle internetbrugere har været eller udsat for cyberkriminalitet / virus!
  • brug af forskellige tjenester, fx. datingsider, er en ren invitation til også at flirte med virus og malware (slags virus) og det sløver ALT!
  • fildelingstjenester, "billig" download af programmer og musik udveksling ligeså - det lægger let en forbindelse ned!
  • Har man problemer med tekstdokumenter kan man evt. installere en redigerings-apps til Word Fronter se mere. 
  • Der har været og er stadig i nogen grad problemer med emails - denne del er dog Fronter uafhængig. Flere har eksperimenteret med at pille ved mailopsætningen - og det går tit galt. - Derfor ligger der pt. flere mailkonti som skal videre til specialister i Oslo - og det tager tid!!!
  • Tekniske fejl i Fronter skal rettes til undertegnede. Man skal normalt være forberedt på at jeg vil se fejlen gentaget på den opdaterede PC som jeg arbejder med - så bemærk hvordan fejlen opstår :-)

Henvendelser vedrørende tekniske fejl i Fronter skal rettes til undertegnede hvor du SKAL angive:

  • Kursistnr.:
  • Adgangskode:
  • Mailadr. eller alternativ mailadr.
  • Telf. nr.
  • Beskriv præcis hvad fejlen går ud på

Du kan bruge denne kontaktformular til fejlretning.


God arbejdslyst!


admin@vuc-vest.dk
Bruno Rosendahl